Terms & Conditions
1. Algemeen/Toepasselijkheid
1.1
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en
overeenkomsten betreffende de verkoop en levering van zaken door ServerDirect,
gevestigd te (2718 RR) Zoetermeer aan de Chroomstraat 48, ingeschreven in het
handelsregister van de Kamers van Koophandel onder nummer 67663443, hierna te
noemen leverancier. In alle voorwaarden van leverancier wordt onder afnemer
verstaan de zakelijk gebruiker die aan leverancier de opdracht heeft gegeven
tot het leveren van zaken, of die met leverancier een overeenkomst heeft
gesloten. De afnemer wordt geacht deze algemene voorwaarden te aanvaarden door
het enkele feit van zijn bestelling. Leverancier verkoopt en levert niet aan
particulieren.
1.2
De toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van afnemer wordt
uitdrukkelijk van de hand gewezen.
1.3
Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd
wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden onverminderd
van kracht blijven. In het geval dat een bepaling op deze grond nietig zou
zijn, geldt de voor leverancier meest gunstige regeling.
1.4
Afwijkingen en aanvullingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig
indien deze schriftelijk tussen partijen zijn overeengekomen. Waar in deze
voorwaarden gesproken wordt over schriftelijk, is daaronder tevens begrepen
e-mail.
1.5
Indien en voor zover leverancier zaken van derden aan afnemer levert, zijn,
mits dit door leverancier schriftelijk aan afnemer is meegedeeld, op die zaken
de voorwaarden van die derden van toepassing. Tevens zijn hierop van toepassing
de bepalingen in deze algemene voorwaarden van leverancier voor zover deze niet
afwijken van de voorwaarden van de hiervoor genoemde derden. Opdrachtgever
aanvaardt de bedoelde voorwaarden van derden. De voorwaarden van derden liggen
voor afnemer ter inzage bij leverancier en leverancier zal deze aan afnemer op
diens verzoek toezenden.
2. Offertes/Totstandkoming overeenkomsten
2.1
Alle aanbiedingen van leverancier zijn vrijblijvend en gelden als uitnodiging.
2.2
Afnemer staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens hem
aan leverancier verstrekte gegevens waarop leverancier zijn aanbieding baseert.
Afnemer draagt het risico van de selectie, het gebruik, de toepassing en het
beheer in zijn organisatie van de gekochte zaken. Leverancier staat er niet
voor in dat de zaken geschikt zijn voor het door afnemer beoogde gebruik.
2.3
Alle door leverancier afgegeven voorcalculaties en begrotingen hebben slechts
een indicatief karakter. Aan een door leverancier afgegeven voorcalculatie of
begroting kunnen door afnemer nimmer rechten of verwachtingen worden ontleend.
Een door afnemer aan leverancier kenbaar gemaakt beschikbaar budget geldt
nimmer als een tussen partijen overeengekomen (vaste) prijs voor de door
leverancier te verrichten prestaties.
2.4
Een overeenkomst komt eerst tot stand nadat een bestelling of opdracht
schriftelijk of middels een ander blijk van acceptatie door leverancier is
bevestigd. Aanvullingen, wijzigingen en nadere afspraken ten aanzien van
geplaatste bestellingen en opdrachten gelden alleen indien zij schriftelijk
door leverancier zijn bevestigd.
2.5
Met het oog op de voortdurende technische verbeteringen van computerproducten
behoudt Leverancier zich het recht voor wijzigingen in uitvoering of
configuratie door te voeren ten opzichte van de schriftelijk gecommuniceerde
opgaven, zolang de waarde van het aangebodene hierdoor niet vermindert. Dit
geldt ook voor wijzigingen die de leverbaarheid van aanbiedingen ten goede
komen.
2.6
Leverancier heeft te allen tijde het recht om de overeenkomst (bestelling) tot
30 dagen na de totstandkoming van de opdracht te herroepen, zonder opgaaf van
reden.
2.7
Bij een samengestelde prijsopgave bestaat geen verplichting voor leverancier
tot levering van een gedeelte van de in de aanbieding begrepen goederen tegen
een overeenkomstig gedeelte van de opgegeven prijs, noch geldt de aanbieding
van leverancier automatisch voor nabestellingen.
2.8
Wanneer er meerdere klanten partij zijn bij een overeenkomst zijn zij allen
hoofdelijk gebonden aan de nakoming van de verplichtingen jegens leverancier.
2.9
Bij het doen van een elektronische bestelling bij leverancier dient afnemer
zich te identificeren door middel van een door leverancier verstrekte
gebruikerscode. Deze code wordt uitsluitend verstrekt aan door leverancier
geautoriseerde afnemers. Een elektronisch geplaatste bestelling waarin een
gebruikerscode genoemd of gebruikt wordt, heeft dezelfde bindende waarde als
een door de afnemer ondertekende inkooporder.
2.10
Leverancier is gerechtigd om volledig te vertrouwen op de inhoud en vorm van
elektronische bestellingen die worden geplaatst met gebruik van de
gebruikerscode van een afnemer. Leverancier is daarom eveneens gerechtigd om
aan de afnemer wiens gebruikerscode werd gebruikt te leveren, te factureren en
door deze afnemer betaald te worden met betrekking tot de opdrachten geplaatst
met zijn gebruikerscode. De afnemer is volledig en alleen verantwoordelijk voor
het gebruik en de geheimhouding van de hem door leverancier toegekende
gebruikerscode. In geval van verlies of misbruik van de gebruikerscode ten
gevolge waarvan door leverancier schade wordt ondervonden, is de afnemer
gehouden leverancier hiervoor schadeloos te stellen. De afnemer dient zorg te
dragen voor veiligheidsmaatregelen en procedures welke garanderen dat de hem
toegekende gebruikerscode uitsluitend door bevoegd personeel en voor
geautoriseerde doeleinden gebruikt wordt. In het bijzonder dient de afnemer bij
verlies, bij misbruik of bij poging tot misbruik van de gebruikerscode, leverancier
onmiddellijk nadat de afnemer daarvan kennis heeft of had moeten hebben, op de
hoogte te brengen en alle nodige maatregelen te nemen ten einde de gevolgen
hiervan tot het uiterste te beperken.
2.11
Rechten en plichten die uit de koopovereenkomst voortvloeien zijn niet
overdraagbaar zonder de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van
leverancier.
3. Prijzen en betaling
3.1
Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld, gelden de door leverancier afgegeven
prijzen uitsluitend voor de zaken zelf en:
- in Euro;
- exclusief BTW (en andere heffingen welke van overheidswege zijn of worden
opgelegd);
- exclusief verzend- of transportkosten; en
- af-magazijn/bedrijf.
3.2
Prijzen zoals vermeld op de website van leverancier gelden onder voorbehoud van
typefouten of (nog niet doorgevoerde) prijswijzigingen.
3.3
Leverancier is te allen tijde gerechtigd haar prijzen aan te passen op grond
van zodanige omstandigheden, dat, waren deze leverancier bekend ten tijde van
het sluiten van de overeenkomst, zij een ander prijsniveau zou hebben
toegepast.
3.4
Leverancier is te allen tijde gerechtigd vooruitbetaling of zekerheidsstelling
te verlangen, alvorens tot uitlevering van gedane bestellingen over te gaan,
respectievelijk met die uitlevering door te gaan. Indien afnemer met de
verlangde vooruitbetaling of zekerheidsstelling in gebreke blijft, vervalt de
op leverancier rustende prestatieplicht, onverminderd het recht van leverancier
op vergoeding van alle schaden, kosten en interesten door de afnemer.
3.5
Betaling van de overeengekomen prijs dient te geschieden contant bij
(af)levering, per (elektronische) vooruitbetaling, tenzij hiervan door ons bij
schriftelijke bevestiging nadrukkelijk wordt afgeweken. Betalingen gelden pas
als succesvol op het moment dat leverancier over het tegoed kan beschikken.
3.6
Afnemer is niet gerechtigd tot opschorting van enige betaling en evenmin tot
verrekening van verschuldigde bedragen.
3.7
Indien afnemer de verschuldigde bedragen niet of niet tijdig betaalt, is
afnemer, zonder dat enige aanmaning of ingebrekestelling nodig is, over het
openstaande bedrag wettelijke handelsrente verschuldigd. Indien afnemer na
aanmaning of ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, kan
leverancier de vordering uit handen geven, in welk geval afnemer naast het dan
verschuldigde totale bedrag tevens gehouden is tot vergoeding van alle
gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, waaronder begrepen alle kosten
berekend door externe deskundigen.
3.8
Betalingen strekken steeds in de eerste plaats ter voldoening van verschuldigde
kosten, daarna ter voldoening van rente en vervolgens ter voldoening van
opeisbare facturen in de volgorde van hun ouderdom, ook al geeft de afnemer aan
dat zijn betaling betrekking heeft op andere facturen en/of schulden.
3.9
In die gevallen waarin de afnemer de door leverancier verkochte goederen niet
afneemt is leverancier gerechtigd afname te eisen óf een vergoeding van 15% van
de koopprijs in rekening te brengen als geschatte schade en waardeverlies.
Leverancier behoudt zich het recht voor bij een aantoonbare hogere schade, een
hogere vergoeding te vorderen. Voor de duur van de vertraging in de aanname van
de goederen door de afnemer is leverancier gerechtigd de goederen voor rekening
en risico van de afnemer op te slaan in haar eigen magazijn, danwel bij een
expediteur of andere externe opslagruimte.
4. Aflevering
4.1
De door leverancier aan afnemer verkochte zaken zullen aan afnemer worden
geleverd af-magazijn. Slechts indien dit schriftelijk is overeengekomen, zal
leverancier de aan afnemer verkochte zaken afleveren of laten afleveren op een
door afnemer aan te wijzen plaats.
4.2
Door leverancier genoemde of tussen partijen overeengekomen tussentijdse
(oplever)data, gelden steeds als streefdata, binden de leverancier niet en
hebben steeds slechts een indicatief karakter. De enkele overschrijding van een
door leverancier genoemde of tussen partijen overeengekomen al dan niet
uiterste (leverings)termijn of (oplever)datum brengt leverancier niet in
verzuim. In alle gevallen - derhalve ook ingeval partijen schriftelijk en
uitdrukkelijk een uiterste (leverings)termijn of (oplever)datum zijn
overeengekomen - komt leverancier wegens tijdsoverschrijding eerst in verzuim
nadat afnemer leverancier schriftelijk in gebreke heeft gesteld. De
ingebrekestelling dient een zo volledig en gedetailleerd mogelijke omschrijving
van de tekortkoming te bevatten, opdat leverancier in de gelegenheid wordt
gesteld adequaat te reageren.
4.3
De door leverancier opgegeven levertijd vangt eerst aan nadat alle benodigde
gegevens in haar bezit zijn.
4.4
Leverancier zal de zaken verpakken volgens de bij haar geldende gebruikelijke
maatstaven. Indien afnemer een bijzondere wijze van verpakking verlangt, zullen
de daaraan verbonden meerkosten voor rekening zijn van afnemer.
4.5
De verzendwijze en de met de verzending belaste transportonderneming kan leverancier
naar eigen inzicht bepalen, zolang afnemer niet nadrukkelijk aangeeft bepaalde
voorkeuren te hebben. Kosten gemoeid met een eventuele specifieke voorkeur van
afnemer komen geheel voor rekening van de afnemer.
4.6
Indien partijen dit schriftelijk zijn overeengekomen, zal leverancier de zaken
(laten) installeren, (laten) configureren en/of (laten) aansluiten. In de
eventuele verplichting tot installatie en/of configuratie van apparatuur door
leverancier is niet inbegrepen het uitvoeren van dataconversie en het
installeren van software. Alle diensten van leverancier worden uitgevoerd op
basis van een inspanningsverbintenis.
4.7
Leverancier is steeds gerechtigd de overeenkomst in deelleveringen uit te
voeren.
5. Omruiling of terugname
5.1
Omruiling of terugname geschiedt uitsluitend bij aantoonbaar verkeerde
levering. Een omruiling uit coulance vindt uitsluitend plaats na schriftelijke
bevestiging van leverancier, waarbij 15% van de goederenwaarde in rekening
wordt gebracht. Dit geldt ook in die gevallen waarin door leverancier een
opdracht tot het afhalen van de goederen is gegeven ter beoordeling van de
verlangde terugname. Het omruilen of terugnemen van producten met geopende of
beschadigde originele verpakking is uitgesloten.
5.2
Vanwege licentierechten is omruiling of terugname van alle software
uitgesloten. Een garantieclaim kan leverancier uitsluitend bij defecte of niet
leesbare datadrager(s) of producten in behandeling nemen. Met het openen van de
originele verpakking respectievelijk de plastic seal van de software, erkent de
afnemer - naast de algemene voorwaarden van leverancier - de
auteursrechtbescherming, de afzonderlijke licentie- en overige
(garantie)voorwaarden van de software fabrikant. Originele verpakkingen zijn
alle verpakkingen van leverancier en haar toeleveranciers.
6. Eigendomsvoorbehoud, zaaksvorming en pandrecht
6.1
Alle aan cliënt geleverde zaken blijven eigendom van leverancier totdat alle
bedragen die cliënt aan leverancier op grond van de tussen partijen gesloten
overeenkomst verschuldigd is, volledig aan leverancier zijn voldaan. Indien
cliënt (mede) uit door leverancier geleverde zaken een nieuwe zaak vormt, vormt
cliënt die zaak slechts voor leverancier en houdt cliënt de nieuw gevormde zaak
voor leverancier totdat cliënt alle op grond van de overeenkomst verschuldigde
bedragen heeft voldaan; leverancier blijft in dat geval tot het moment van
volledige voldoening door cliënt eigenaar van de nieuw gevormde zaak.
6.2
De afnemer is, zolang hij niet alle vorderingen heeft voldaan, niet gerechtigd
op de door leverancier geleverde goederen een pandrecht of een bezitloos
pandrecht te vestigen en verbindt zich tegenover derden die daarop een
dergelijk recht willen vestigen, op eerste verlangen van leverancier te zullen
verklaren dat hij niet tot het vestigen van een pandrecht of bezitloos
pandrecht bevoegd is.
6.4
Indien de afnemer de zaak doorverkoopt kan leverancier hem verplichten uit
zijn, uit de verkoop voortvloeiende, vordering op de koper ten gunste van
leverancier een stil pandrecht te vestigen.
6.5
De afnemer zal de in dit artikel bedoelde zaken behandelen als een goed
huisvader. Hij zal de zaken tegen alle calamiteiten verzekeren op basis van de
factuurwaarde. Op het eerste verzoek, voor zover dat niet reeds van rechtswege
is ontstaan, zal de afnemer ten gunste van leverancier een stil pandrecht
vestigen op zijn aanspraken dienaangaande op de verzekeraars. Het is de afnemer
niet toegestaan ten gunste van derden een stil pandrecht te vestigen op zijn
aanspraken op de verzekeraars.
7. Garantie
7.1
Leverancier garandeert gedurende 12 maanden na leverdatum dat de geleverde
goederen naar de betreffende stand van de techniek vrij van fouten
functioneren, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Niet
noemenswaardige afwijkingen in kleur, maat en/of andere kwaliteitskenmerken
geven de afnemer geen rechten, in het bijzonder niet met betrekking tot
garantie. Gebruikte goederen worden te allen tijde zonder garantie verkocht.
7.2
Afnemer heeft jegens leverancier enkel recht op garantie indien afnemer aan
alle betalingsverplichtingen jegens leverancier heeft voldaan.
7.3
Iedere garantieverplichting vervalt indien afnemer zelf wijzigingen of
reparaties aan het geleverde goed verricht of laat verrichten, of bij
beschadiging die niet het gevolg is van normaal gebruik.
7.4
In geval leverancier een reparatieopdracht na het verstrijken van de
garantietermijn accepteert kan de afnemer geen aanspraak maken op vermindering
of ontbinding van de overeenkomst of nakoming hiervan. In deze gevallen zal
leverancier de zaken uitsluitend uit naam van de afnemer aan haar toeleverancier
zenden om aanspraak op een eventuele langere fabrieksgarantie mogelijk te
maken.
7.5
In die gevallen waarin sprake is van een aan leverancier te verwijten gebrek,
is leverancier gerechtigd het gebrek te herstellen of een nieuw product te
leveren. Het omruilen voor een beter product dient eveneens als oplossing voor
het gebrek te worden geaccepteerd. Verdergaande rechten, ontbinding van de
overeenkomst in het bijzonder, kunnen slechts worden uitgeoefend wanneer een
gepaste termijn voor nakoming is aangehouden of wanneer pogingen tot nakoming
van de overeenkomst tot twee maal toe niet succesvol waren. Vanaf één jaar na
leverdatum wordt de aanspraak op garantie beperkt tot het repareren van het
gebrek of terugname van het product tegen de dan geldende dagwaarde naar keuze
van leverancier. De afnemer is gehouden zelf een back-up van eventuele data te
maken alvorens een product voor garantie aan te bieden.
7.6
Bij omruiling van een product als gevolg van garantie treedt geen nieuwe
garantietermijn in werking.
7.7
Aanvullend op de hier genoemde voorwaarden gelden de volgende specifieke
retour- en servicevoorwaarden naar gelang het overeengekomen service niveau,
variërend van “Carry-in” tot aan “Exclusive” service. Garantie en/of service
verzoeken door afnemer dienen te allen tijde te geschieden door middel van het
door de afnemer aan te vragen en door leverancier toe te wijzen RMA-nummer
(RMA: “Return Merchandise Authorization”), conform de daarvoor geldende
procedure genoemd in artikel 10.5.
Carry-in
- Reactie tijd binnen 12 uur gedurende werkdagen;
- Standaard service geleverd bij elke server, mits anders vermeld;
- Service verzoeken uitsluitend per e-mail in te dienen: support@serverdirect.nl
- Carry-in geldt uitsluitend voor losse onderdelen.
Express exchange (Express pre-exchange of spareparts)
- Reactie tijd binnen 8 uur gedurende werkdagen;
- Hotline bereikbaar van maandag- vrijdag 9:00 - 17:30 uur;
- Het vervangend onderdeel wordt vooraf verstuurd en gefactureerd mits voorradig, defect
onderdeel dient retour gestuurd te worden. Deze factuur wordt alleen
gecrediteerd als het retour ontvangen onderdeel daadwerkelijk defect is;
- Het onderdeel wordt gerepareerd of vervangen door hetzelfde of vergelijkbaar product;
- Indien ontvangen onderdeel niet defect is, wordt er een bedrag van € 75 aan
onderzoekskosten gefactureerd.
Business (Business On-site Service, next business day
(“NBD”))
- Onsite service (NBD);
- Reactie tijd binnen 8 uur gedurende werkdagen;
- Technicus arriveert de volgende werkdag op locatie;
- Hotline bereikbaar van maandag- vrijdag 9:00 - 17:30 uur;
- Onsite support geldig in Nederland en in overleg mogelijk ook in België,
Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, UK, Oostenrijk, Ierland en Zwitserland.
Premium (Premium On-site service, same business day (“SBD”))
- Onsite service (SBD);
- Reactie tijd binnen 4 uur gedurende werkdagen;
- Technicus arriveert dezelfde werkdag op locatie;
- Hotline bereikbaar van maandag- vrijdag 9:00 - 17:30 uur;
- Onsite support geldig in Nederland en in overleg mogelijk ook in België,
Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, UK, Oostenrijk, Ierland en Zwitserland.
Exclusive (Exclusive On-site Service within 4 hours)
- Onsite service 24x7x4;
- Reactie tijd binnen 4 uur gedurende alle dagen;
- Technicus arriveert binnen 4 uur op locatie;
- Exclusive Hotline bereikbaar 24 uur per dag, 7 dagen in de week, 365 dagen
per jaar;
- Onderdelen worden binnen een bepaalde afstand van de klant op voorraad
gehouden;
- Onsite support geldig in Nederland en in overleg mogelijk ook in België,
Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, UK, Oostenrijk, Ierland en Zwitserland;
8. Aansprakelijkheid
8.1
Leverancier is jegens de afnemer uitsluitend aansprakelijk voor schade
veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid van leverancier of haar
ondergeschikten. Voor schade als gevolg van gebreken in geleverde zaken geldt
uitsluitend de aansprakelijkheid als geregeld in artikel “Garantie” van deze
voorwaarden.
8.2
De aansprakelijkheid van leverancier is te allen tijde beperkt tot het bedrag
van dat enige verzekeraar van leverancier in voorkomend geval aan leverancier
uitkeert.
8.3
Indien de verzekering in enig geval geen dekking biedt of niet tot uitkering
overgaat, en leverancier aansprakelijk is, is de aansprakelijkheid van
leverancier beperkt tot hoogstens de factuurwaarde van de transactie, althans
dat gedeelte van de transactie waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
8.4
In geen geval is leverancier aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade,
gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door
bedrijfsstagnatie, of schade als gevolg van aanspraken van afnemers van de
afnemer. Leverancier is uitdrukkelijk niet aansprakelijk voor schade, welke
afnemers had kunnen voorkomen door het maken van één of meer back-ups van
bestanden, het softwarepakket en/of overige programmatuur.
8.5
Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat
de afnemer de schade zo spoedig mogelijk na het ontstaan daarvan schriftelijk
bij leverancier meldt. Iedere vordering tot schadevergoeding tegen leverancier
vervalt door het enkele verloop van 24 maanden na het ontstaan van de
vordering.
8.6
Afnemer vrijwaart leverancier voor alle aanspraken van derden wegens
productaansprakelijkheid als gevolg van een gebrek in een product of systeem
dat door afnemer aan een derde is geleverd en dat mede bestond uit door
leverancier geleverde zaken.
9. Ontbinding
9.1
Een overeenkomst tussen partijen kan in ieder geval onmiddellijk, zonder nadere
ingebrekestelling, door leverancier ontbonden worden in de volgende gevallen:
- indien afnemer niet correct aan zijn verplichtingen voldoet;
- indien na het sluiten van de overeenkomst aan leverancier omstandigheden ter
kennis komen die leverancier goede grond geven te vrezen dat afnemer niet aan
zijn verplichtingen zal voldoen;
- indien leverancier de wederpartij bij of na het sluiten van de overeenkomst
gevraagd heeft zekerheid te stellen voor de nakoming en deze zekerheid
uitblijft dan wel onvoldoende is ondanks sommatie. In voornoemde gevallen is
leverancier bevoegd de verdere uitvoering van de overeenkomst op te schorten,
dan wel tot ontbinding van de overeenkomst over te gaan, een en ander
onverminderd het recht van leverancier schadevergoeding te vorderen.
9.2
In geval van ontbinding door leverancier is de afnemer jegens leverancier
schadeplichtig, waarbij de schade ten minste wordt gesteld op 30% van de
transactiewaarde, alsmede rente en kosten daarover, onverminderd het recht van
leverancier om vergoeding van hogere of werkelijke schade te vorderen.
10. Reclamaties of Klachten
10.1
Reclames met betrekking tot zichtbare en eenvoudig te constateren onzichtbare
gebreken moeten binnen 3 werkdagen na levering van de zaak schriftelijk bij
leverancier worden ingediend.
10.2
Reclames met betrekking tot niet eenvoudig te constateren onzichtbare gebreken
moeten binnen 5 werkdagen na het ontdekken van het gebrek en in ieder geval
binnen de fabrieksgarantietermijn schriftelijk worden ingediend.
10.3
De afnemer verliest alle rechten en bevoegdheden die hem ten dienste stonden op
grond van gebrekkigheid, indien hij niet binnen de hierboven vermelde
garantietermijn heeft gereclameerd en/of hij leverancier niet de gelegenheid
heeft geboden de gebreken te herstellen.
10.4
Bij door de afnemer bewezen gegronde reclame, kan leverancier naar eigen keuze
de artikelen of onderdelen daarvan, waarop de reclame betrekking heeft, (doen)
vervangen of aan de afnemer vergoeden. Andere aanspraken, in het bijzonder op
schadevergoedingen, zijn uitgesloten.
10.5
Retournering van het geleverde kan uitsluitend geschieden na voorafgaande
schriftelijke goedkeuring van leverancier. Een voorwaarde hierbij is dat de
retouraanvraag plaatsvindt binnen 5 werkdagen na aankoop. Retouraanvragen
dienen gedaan te worden onder vermelding van het nummer van de
factuur/opdrachtbevestiging en voorzien van een duidelijke omschrijving van
artikelnummers, aantallen en de reden van retouraanvraag. leverancier behoudt
zich nadrukkelijk het recht voor om aanvragen niet te honoreren. Indien
leverancier akkoord geeft voor het retourneren van zaken, zal de servicedienst
van leverancier aan de afnemer een RMA-nummer toekennen. Het RMA-nummer is
geldig gedurende een termijn van 5 werkdagen vanaf de datum van toekenning. Binnen
voornoemde termijn van 5 dagen dienen de zaken bij het distributiecentrum van
leverancier te worden afgeleverd. Bij het terugzenden van de zaken dient het
RMA-nummer duidelijk zichtbaar vermeld te worden op de bijgevoegde
verpakkingsdocumenten en op de omverpakking. Enkel zaken die compleet zijn, in
ongeopende en onbeschadigde staat en in hun oorspronkelijke verpakking, zonder
bedrukt plakband en zonder geschreven tekst op deze verpakking, kunnen worden
teruggezonden en kunnen worden aanvaard. De afnemer draagt alle
verantwoordelijkheid aangaande de zaken die worden teruggezonden. Behalve in
geval van een duidelijke vergissing van leverancier, zijn de kosten voor
retourzending ten laste van de afnemer en heeft leverancier het recht om een
vergoeding voor behandeling van de geretourneerde zaken in rekening te brengen.
10.6
Klachten over facturen dienen binnen 7 dagen na factuurdatum schriftelijk te
zijn ingediend. Na het verstrijken van deze termijn wordt afnemer geacht de
factuur te hebben goedgekeurd.
11. Overmacht
11.1
Onder overmacht wordt verstaan - naast hetgeen daaromtrent in de wet en
jurisprudentie wordt begrepen - alle van buiten komende oorzaken, voorzien of
niet voorzien, waarop leverancier geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor
leverancier niet in staat is haar verplichtingen na te komen, vertraging in de
levering door toeleveranciers van leverancier en werkstakingen in het bedrijf
van leverancier daaronder begrepen.
11.2
Tijdens overmacht worden de leverings- en andere verplichtingen van leverancier
opgeschort. Gedurende overmacht heeft leverancier altijd het recht de
overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval enige verplichting voor
leverancier tot schadevergoeding bestaat.
11.3
Indien de overmachtssituatie langer voortduurt dan 4 maanden na het tijdstip
waarop leverancier haar verplichtingen had moeten nakomen heeft afnemer- met
inachtneming van artikel 4.2 - het recht de overeenkomst te ontbinden, zonder
dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
11.4
Indien leverancier bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar
verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan verplichtingen kan
voldoen is zij gerechtigd het reeds geleverde c.q. het leverbare deel
afzonderlijk te factureren en is afnemer gehouden deze factuur te voldoen als
betrof het een afzonderlijk contract. Dit geldt echter niet als het reeds
geleverde c.q. leverbare deel geen zelfstandige waarde heeft.
12. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
12.1
Op alle overeenkomsten en de rechtsverhouding tussen leverancier en afnemer is
Nederlands recht van toepassing.
12.2
Geschillen welke uit een overeenkomst mochten voortvloeien of daarmee verband
houden zullen in eerste aanleg uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde
rechter te Rotterdam.
Deze voorwaarden zijn via internet te raadplegen op de
website www.ServerDirect.nl.
ServerDirect
James Wattstraat 17
2809 PA Gouda
Kvk nr: 67663443